
-
Jakie pytania trzeba zadać klientowi?
Na prośbę jednego z użytkowników zdecydowaliśmy się opublikować listę pytań jakich nie należy zapomnieć zadać klientowi zanim dokonamy wyceny projektu, podpiszemy umowę i przystąpimy do działania. Logo i rewitalizacja logo: 1. Jakie są barwy firmy? Jakie barwy mają określać działalność klienta? 2. Jakie są priorytetowe cechy prowadzonej działalności? (w celu trafnego odwzorowania ich w sygnecie […]
-
Rap Tekst Dla Zielonych
Nie raz pewnie zdarzyła Wam się sytuacja, w której puszczaliście swoje ulubione Cd znajomym pragnąc by podzielili Wasz zachwyt i spotykało Was rozczarowanie, bo chociaż podrygiwali głowami, to nie wnikali głębiej w motywy Waszego zachwytu słowem, zmysł słuchu zawieszając jedynie w sposób sztampowy dla większości ludzi: na głosie,- na który jesteśmy najbardziej wyczuleni, bo najczęściej […]
-
Inspiracje. Słuchajcie! Mówią dłonie
Co mówią dłonie? Są takie gesty, co obiegły świat i zadomowiły są wszędzie. Dłonie potrafią również wyrażać przynależność do grupy, przynależność terytorialną. Po co krzyczeć skoro można pokazać środkowy palec? Po co łamać etykietę i mówić z pełnymi ustami, jak można pokazać kciuk w górę? Jeśli akurat smakuje. Rzecz o znakach i znaczkach, rzecz o […]
-
5 kroków do lepszego portfolio
W dzisiejszym artykule pragniemy przedstawić pięć elementarnych, cennych wskazówek, dzięki którym zawartość każdego portfolio zwiększy swoje walory estetyczne, a więc „nosić się będzie godnie”. 1. Pokazuj tylko najlepsze Twoim zdaniem projekty Postawa asekuracyjna. Wzmiankę na ten temat poczyniliśmy w artykule „5 rzeczy, które zniszczą Ci projekt grafiki www.” Dlaczego tak? Pozwala to m.in. na zaoszczędzenie […]
-
Schemat sesji foto dla gatunków w muzyce
Zastanawialiście się kiedyś nad charakterystyczną scenerią w jakiej osadzone są sesje fotograficzne bandów, solistów, takich gatunków muzycznych jak rap, jazz, rock, metal, pop? Każdy gatunek muzyczny posiada jakieś, dość sztywne ramy wizerunkowe. Oto co widzi nasza wyobraźnia, gdy zamkniemy oczy i spróbujemy stworzyć zbiór gatunkowych cech towarzyszących sesjom zdjęciowym na potrzeby rynku fonograficznego, na potrzeby […]
-
SleeveFace i jesteś bożyszczem
SleeveFace to bardzo ciekawa forma wyrazu za sprawą, której każdy z nas choć przez chwilę może stać się jedną z brylujących (nie tylko) przed laty gwiazd. Możliwość wzięcia udziału w tak fajnej zabawie bez wątpienia zawdzięcza się formatowi okładek płyt winylowych, na których płaszczyźnie bez problemu mieszczą się naturalnej wielkości główki artystów. W galeriach SleeveFace’u […]
-
Czy Lorem Ipsum „morduje” projekt?
Jakiś czas temu w serwisie DesignInformer.com pojawiła się wrząca dyskusja na temat tego czy Lorem Ipsum zabija projekt. Jestem bardzo ciekaw, jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Nie ważne czy jesteś grafikiem, programistą, obserwatorem, czy klientem nie jeden raz pewnie przyszło Ci się zetknąć z łaciną zamiast treścią w języku ojczystym (tudzież innym pożądanym) […]
-
Uszanuj artykuł dając mu własny szablon
Słowa budują zdania. Zdania tworzą artykuły. Każdy artykuł jest inny. Tym wyjątkowym należą się specjalne względy, wyróżnienie okazane poprzez odrębną oprawę. Tak z grubsza można określić fajny patent projektowania indywidualnych szablonów graficznych dla co ciekawszych publikacji pojawiających się na stronach internetowych. Inspirujący zabieg tego typu zaobserwowałem po raz pierwszy odwiedzając magazyn DesignInformer.com. Ostatnio indywidualne dla […]
-
Upał, a pracować trzeba
Dlatego przyjmujemy Wasze wnioski, troski, żale, podania o podanie tlenu. Mile są widziane również Wasze tipsy, tricki, hacki na to, jak być wydajnym w pracy, gdy za oknem plus 30 stopni w cieniu. Halo, czy jest tu ktoś komu przy takich temperaturach pracuje się świetnie? A może jeszcze lepiej? Jak z Waszym skupieniem, energią, produktywnością? […]
-
Jak wycenić projekt logo? Temat pod dyskusję
Nie wiem czym kierują się projektanci, którzy wyceniają swoje prace tego typu na kwotę pomiędzy 80-300 zł. Nie wiem też, czego w tej kwocie oczekują ich klienci? Czym to jest więcej jak nie psuciem rynku? Nie wiem. Może więc Wy będziecie wiedzieć? Drogi kliencie Przyjmując efekt pracy po tak niskiej cenie musisz uwzględnić fakt, że […]
-
Najlepsze okładki w polskim hip hopie
Kontynuując tematykę inspiracji wypływających z polskiej kultury hiphop chcieliśmy dziś pokazać wybór kilku najlepszych okładek polskich płyt z nagraniami polskiego rapu. Dawno dawno temu z dbałością o poligrafię longplay’ów, mixtape’ów, singli, było kruchutko. Nie oznacza to, że era oldskulu nie jest inspirująca, bo kto nie pamięta legendarnych płyt WYP3, Molesty, Grammatika, czy składaków Volta? Od […]
-
Kryteria konkursowe – dlaczego tak?
W tym kraju porządne pieniądze za wykonanie logo można zarobić prawie, że wyłącznie poprzez udział i zwycięstwo w konkursie. Konkursie organizowanym przez wielkie korporacje, albo władze miast, bo w tym przypadku już jakieś 2-3 lata trwa wielki boom na tworzenie nowego oblicza miast i nadawanie im wzniosłości unijnej. Jedną z największych paranoi towarzyszącej okazji ogłaszania […]
-
Popularność pewnych stocków zdjęć
Są takie serie, które się udały. Zaaranżowane zostały wokoło mającej wzięcie tematyki. Np. w wielu projektach widzę wizerunek owej pięknej i młodej kobiety [patrz na lewo], której zdjęcia widnieją w portfolio z płatnymi fotkami, które poczynił Yuri Arcurs. Występuje ona jako telefonistka, bizneswoman, lekarka. Jej twarzyczka z mikrofonem komputerowym świetnie nadaje się na firmowe strony […]
-
Tok rozumowania klientów
Krzyżując Wasze opinie z własnymi przemyśleniami postanowiliśmy przedstawić kilka prawdopodobnych przekonań klientów odnośnie naszej pracy. Jak nasze działania postrzegają klienci? Jakimi kryteriami i kategoriami myślą? O tym poniżej. Jak zwykle z nutką ironii, abstrakcji, przerysowania i groteski. Projekt to dobro niedotykalne więc niewiele warte Posiadanie czegoś silnie kojarzy się z dobrami materialnymi. Wiedza, kursy, szkolenia, […]
-
4 wracające do łask trendy w projektowaniu stron www
Poniżej prezentujemy informacje o trzech trendach konstrukcji stron internetowych, które ostatnimi czasy znów stały się popularne. Warto wziąć je pod uwagę kiedy planujemy stosunkowo niewielki serwis www, a chcemy się w sieci wyróżnić. Poniższy zbiór to też jeden element, który trwał głównie w projektach sklepów internetowych, ale w związku z mnogością funkcji jakie spełniają dziś […]
-
Inspiracje: Gdzie się podziała sąsiedzka sztama?
„Sąsiedzi”, to bajeczka jaka bawiła mnie za czasów mojego dzieciństwa. Do dziś przed oczami mam ten obraz, tą charakterną „przybitkę” sztamy po bardziej lub mniej fachowym lecz wspólnym „wykonie”. Czasy się zmieniły. Mało kto dzisiaj coś łata, ceruje, naprawia. Np. kto dziś drutuje sypiącą się parasolkę? Wsio idzie na kibel. Nowe zastępuje stare. Przykręcenie pstryczka […]
-
Flabell – darmowe i płatne flashowe komponenty
Flabell to bardzo pożyteczna stronka, z której można pobrać niezwykle praktyczne flashowe kompomenty. Żeby była jasność, w zasobach Flabella znajdują się również rzeczy odpłatne. Pragniemy jednak skupić się na tym, co jest warte uwagi, i czym można się posiłkować za free. W bazie Flabella znajduje się aż 16 bardzo wysokiej jakości darmowych flashowych rozszerzeń. Paczuszki […]
-
Darmowy cms, a cms płatny
Z klientami jest tak, że grosza żałują. Kiedy proponuje im się wtedy postawienie strony w oparciu o darmowy system zarządzania treścią, też marudzą. A tak na chłopski rozum, czym się kierujemy w doborze silnika strony? Dlaczego w sieci panują takie pląsy, dąsy i policzki wymierzone przez firmy oferujące rozwiązania płatne w kierunku robiących furorę darmowych […]
-
MaClaim – Fotorealistyczne Graffiti
„MaClaim – Finest Photorealistic Graffiti” nie jest może świeżą pozycją książkową, gdyż ukazała się na rynku jakieś 2 lata temu. Nie trudno jest się domyślić, że głównym elementem zawartości stronic są tutaj fotki graffiti, sumiennie opisane i opatrzone sensownymi, zwięzłymi wstępami. Album ten ogląda się z niedowierzaniem. Godzinami można się wgapiać w detale prac crew, […]
-
The Game z Reasona, Soulja Boy z Fruity Loop’a
Jak zrobić „How We Do” The Game w Reasonie? W jaki sposób zrobić podkład utworu „Crank That” z repertuaru Soulja Boy w Fruity Loops? Tego i o wiele więcej dowiecie się ze świetnego serwisu, jaki zajmuje się zagadnieniami poświęconymi produkcji, hardwarowi, ale i zastosowaniu softwaru do produkcji muzyki, na przykładach praktycznych. Strona audiotuts.com, bo to […]
-
Darmowe pliki .psd przez okrągły rok
Stronka 365psd.com, to kolejna z zacnych inicjatyw, która ucieszy tych wielbicieli Photoshopa, którzy cenią sobie dostęp do darmowych plików źródłowych o wysokiej jakości. Teoretycznie, jak sama nazwa wskazuje, zawartość stronki powinna tyć o jeden plik źródłowy .psd dziennie. Czy taki wyczyn uda się pomysłodawcom? Nie wypada tu nikogo zniechęcać. Bardzo istotne jest to, że choć […]
-
Darmowy Magazyn 1999
Magazyn 1999 wyraża spełnienie marzeń twórców marki Prosto. W chwili obecnej, numer pierwszy nie jest już rynkową nowością, niemniej jednak pomyślałem, że warto poczynić o nim notkę, z dwóch względów: prezentuje się on znakomicie i nie jest skierowany wyłącznie dla wielbicieli kultury hip hop, więc warto nieść wieść do szerszego grona wielbicieli magazynów i e-magazynów. […]
-
Graffiti Van i typografia naszych ulic
ak jest ktoś komu chwilowo znudziło się przeglądanie zdjęć nagich panien, może dla urozmaicenia pooglądać sobie z nami zdjęcia graffiti (i nie tylko). Redakcja wyszperała dla Was kilka smakowitych kąsków. Dzisiaj prezentujemy rzut pierwszy, w którego skład wchodzą inspiracje kryjące się pod ciekawie brzmiącymi tytułami, czyli: Graffiti Van i Typografia Naszych Ulic. Materiały, do których […]
-
Jak widzą Cię klienci?
Ilu twoich klientów ma cię za gościa przy kasie, wprawnego biznesmena? Jak wielu traktuje cię jak prezesa? Ilu ma cię za człowieka obkutego od ekonomii po prawo? Bo, to tego rodzaju kwestie budzą partnerski respekt w pierwszej kolejności. Gdzieś obok jest wygląd. Duzi goście, w butach z p*dy jaguara mają prościej (siedzę na koniu). A […]
-
Spam i zaśmiecanie serwisów społecznościowych
Spam łatwo zdefiniować w odniesieniu do prywatnej skrzynki pocztowej. W sferze społecznościowej jest z tym ciężej. Jakie wiadomości nazywasz tu spamem? Skąd wiesz, że to nie spam? Żeby mówić o spamie trzeba najpierw powiedzieć o tym, czym są informacje pożądane. Jakiego rodzaju wieści publikowane przez Twoich znajomych są dla Ciebie ważne i jaką kolejność preferujesz? […]
-
Czytnik RSS
Pisałem kiedyś o tym, że używam Feedly. Nigdy nie byłem fanem Google Readera i ostatnie zmiany w czytniku od giganta wciąż mnie do niego nie przekonują. Mam inne typy. Na co dzień używam zwykłych zakładek Firefoksa. Do tego dochodzą nagłówki z serwisów społecznościowych, linki społeczności ze stron branżowych, newslettery i przeglądanie serwisów zajmujących się zbieraniem […]
-
Squeeze page – kolorystyka słowa
O klasycznym przypadku squeeze page trzeba pomówić. Hardkorowy przypadek takiej strony to taki, który przypomina niechlujny dokument sklecony w Wordzie. Ten wizualny i kolorystyczny mętlik naszpikowany jest jednak psychologicznymi sztuczkami, które podkreślają jego skuteczność. Squeeze page – czerwono mi Squeeze page to pojedyncza strona, na której użytkownik może zrealizować tylko jeden cel. Jest nim zakup […]
-
Artystyczne galerie społecznościowe w oczach klientów
Część grafików rezygnuje z utrzymywania profili w galeriach artystycznych skarżąc się np. na niski poziom jaki reprezentują prace innych twórców. Utrzymywanie portfolio w serwisowych galeriach niesie z sobą obowiązek robienia aktualizacji, komentowania itd. Czy warto, skoro pracujemy z polecenia? W podjęciu decyzji może być pomocne przyjrzenie się designerskim galeriom społecznościowym oczami klientów, którzy szukają wykonawców […]
-
14 faktów uskrzydlających do pracy
O momentach, które przypominają skok ze sceny i podniebną przejażdżkę na rękach zgromadzonej pod nią publiczności. 1. Uznanie i poszanowanie Uznanie to rodzaj powracającej energii. Dobrze jest wiedzieć, że istnieją ludzie, którzy widzą sens w tym co robimy, dobrze rozczytują nasze intencje. Chociaż dostarcza to niesamowitego kopa zaledwie na kilka dni, to pozostawia po sobie […]
-
Czego warto się uczyć od koleżanek z pracy?
Praca w zespole złożonym w większości z kobiet stanowi próbę dla przedstawicieli płci brzydkiej. Niesie też z sobą wiele cennych lekcji. Czego warto się uczyć od kobiet? 1. Większej otwartości Kobiety ocieplają wizerunek facetów, którzy mają tendencję do przesadnego zaciskania się w sobie, przesadnej powagi, z wiekiem stają się zgredami i gnuśnieją. Facet chce być […]
-
10 namiętności jakim oddając się w pracy grzeszymy
Jakiś przyjemny dreszczyk towarzyszy ludziom, kiedy wiedzą, że robią coś czego nie powinni robić. A jak jeszcze coś na tym zyskują albo oszczędzają to aż od tej namiętności kipi. 1. Namiętne kserowanie i drukowanie wierszy miłosnych, notatek i wszystkiego co podleci, bo się za to nie płaci. 2. Namiętne załatwianie spraw prywatnych z użyciem firmowych […]
-
Robienie interesów z najlepszymi znajomymi
Mówi się, że facetów są w stanie poróżnić kobiety i pieniądze. Czy w imię wspólnego zarabiania warto jest ryzykować wieloletnie więzi? Przecież, żeby policzyć przyjaciół to nie trzeba mieć wszystkich palców u ręki. Do pracy po znajomości Już samo pójście do pracy u najlepszego kumpla jest dziwne. Człowiek wyobraża sobie, że będzie mieć taryfę ulgową, […]
-
13 przekleństw związanych z nocą zarwaną na pracę
Zarywanie nocy na pracę to przypadłość naszej branży. Zarwana noc to jedna z tych sytuacji w której człowiek zyskując dodatkowe godziny jednocześnie robi sobie dług wobec praw natury. 1. Klinczowanie snu W wolnym tłumaczeniu chodzi o przeczekiwanie fal kryzysu. Jest to niecierpliwe wyczekiwanie przypływu skupienia i pomyślnego zakończenia prac. 2. Odpieranie ataków złości I wściekłość […]
-
Briefix daje brief
Czy dzięki Briefiksowi sporządzanie briefu staje się zabawą? Istnieje szansa na zaciekawienie klienta. Briefix ma nam ułatwiać skompletowanie wytycznych Użycie tego internetowego narzędzia ma zminimalizować rolę komunikacji za sprawą poczty elektronicznej i rozmów telefonicznych w procesie kompletowania danych jakie ma zawierać porządny brief. Brief z Briefiksem Briefix to narzędzie, które posiada wbudowane gotowe zestawy pytań […]
-
4 plusy płynące ze spotkań z klientami, które łatwo przegapić
Spotkania sprawiają, że jesteśmy bliżej klienta i to stwarza okazje. W jednym z poprzednich artykułów z działu „wolny strzelec” pisaliśmy o osobistych wizytacjach w progach klientów i wirtualnej obsłudze klientów. Na ten artykuł składają się 4 kwestie, które wskazują na plusy kontaktu oko w oko. Co możemy zdziałać? 1. Zapytać klienta o filozofię firmy Uzyskiwanie […]
-
Motywacja w tworzeniu dla siebie
Co sprawia, że z chęcią wykonujesz projekty dla siebie, masz chęci do eksperymentowania? Pod spodem znajduje się kilka podpowiedzi, które mogą kogoś popchnąć do pracy dla siebie i nad sobą. Dorosłość wiąże się z nawarstwianiem się obowiązków i zapomnieniem o bumelantce. Pogoń za pieniędzmi i konieczność tworzenia rzeczy praktycznych skutecznie podbierają czas i energię na […]
-
Więcej EQ w człowieku
Duża część artykułów na łamach Warstw to apel o więcej EQ w człowieku. Przykład z brzegu. Czy szef, który każdego dnia krzyczy jest osobnikiem o rozwiniętej inteligencji emocjonalnej? Co cechuje osoby z rozwiniętą inteligencją emocjonalną? 1. Nie są wybuchowe i nie panikują tam, gdzie inni to robią. 2. Są zadowolone z życia osobistego i z […]
-
3 banalne sposoby na oddzielenie czasu pracy od czasu wolnego
Drugi artykuł z serii mówiącej o czerpaniu radości z pracy i odseparowaniu czasu pracy od czasu dla siebie porusza kwestię trzech banalnych spraw. Można iść o zakład, że wiele osób nie potrafi nad nimi zapanować. A zapanowanie nad nimi szybko przyniesie wymierne korzyści. Nie łącz skrzynek pocztowych. Miej oddzielną do spraw zawodowych Kiedyś nie było […]