4 plusy płynące ze spotkań z klientami, które łatwo przegapić

Spotkania sprawiają, że jesteśmy bliżej klienta i to stwarza okazje.

W jednym z poprzednich artykułów z działu „wolny strzelec” pisaliśmy o osobistych wizytacjach w progach klientów i wirtualnej obsłudze klientów. Na ten artykuł składają się 4 kwestie, które wskazują na plusy kontaktu oko w oko. Co możemy zdziałać?

1. Zapytać klienta o filozofię firmy

Uzyskiwanie odpowiedzi na nurtujące nas pytania może wnosić w nasze życie i styl pracy więcej dobrego niż przelew na koncie.

Jeśli klient wydaje się osobą otwartą, przyzwoitym człowiekiem, podziwiamy jego podejście, styl pracy, to warto jest pokusić się o zapytanie go o to jakimi zasadami kieruje się w biznesie, jakie motto mu przyświeca. Każdy lubi być w centrum uwagi, każdy lubi poczuć się podziwianym, a tego rodzaju pogadanka może być dla nas dalece inspirująca.

Warto zagadnąć o początki, o to w jaki sposób klient radzi sobie z trudnymi klientami, co go motywuje, czy miał jakieś trudne sytuacje i jak z nich wybrnął, jak daleko wybiega w przyszłość z planami biznesowymi, do jakiego stopnia jest gotów ryzykować w biznesie itd.

2. Zainteresować się dostawcami i odbiorcami klienta (hurtownie, sklepy)

Istnieje szansa, że nasz klient zna osobiście część swoich odbiorców i dostawców. Kto inny jak nie on na początku swojej ścieżki zajmował się odbiorem i sprzedażą towarów?

Nie można liczyć na to, że klient samodzielnie nas komuś ze swoich znajomych poleci, że załatwi nam zlecenia, bo to nie jego interes. Można za to zdobyć jego zaufanie i zgodę na powołanie się na jego godność, kiedy osobiście będziemy się starać pozyskać klientów klienta.

3. Z słuchania i łączenia faktów może powstać pomysł na rentowny serwis www

Mało to powstało firm nie zajmujących się niczym innym, jak pośredniczeniem pomiędzy działalnościami?

Czasem ciężej jest wpaść na pomysł rentownego serwisu www bezustannie przesiadując w sieci niż wychodząc i obracając się między ludźmi z realnego świata.

Czasem ciężej zauważyć lukę wędrując po tysiącach adresów www niż będąc w grupce kilku osób.

4. Częste wizyty w biurach klientów zwiększają szansę na etat

Nie każdy człowiek jest wolnym strzelcem z wyboru. Część osób wzięła sprawy w swoje ręce, bo nie mogły znaleźć pracy.

Pojawiając się w firmach klientów pozwalamy się poznać. Szczęściu należy pomagać. Być może ktoś zauważy nasze dobre strony i zdecyduje się kupić nasze umiejętności oferując nam pracę.

Czy nie ciężej o to wszystko bazując wyłącznie na relacjach wirtualnych?

About the author