Briefix daje brief

Czy dzięki Briefiksowi sporządzanie briefu staje się zabawą? Istnieje szansa na zaciekawienie klienta.

Briefix ma nam ułatwiać skompletowanie wytycznych

Użycie tego internetowego narzędzia ma zminimalizować rolę komunikacji za sprawą poczty elektronicznej i rozmów telefonicznych w procesie kompletowania danych jakie ma zawierać porządny brief.

Brief z Briefiksem

Briefix to narzędzie, które posiada wbudowane gotowe zestawy pytań jakie trzeba zadać klientowi nim przystąpi się do prac projektowych.

Jak wiadomo, pytania te będą się różnić, w zależności od tego, czy klient zleca nam projekt logo, broszury, opakowania, web designu itd.

Doboru właściwych pytań dokonuje się przy użyciu metody „przeciągnij i upuść”. Pożądane zapytania umieszcza się na obszarze roboczym.

Gotowy szablon briefu należy zapisać. Briefix generuje link jaki możemy udostępnić klientowi na własnej stronie www, lub wysłać mu go na firmową pocztę wprost z Briefiksa.

Klikając w podesłany link klient skierowany jest do przygotowanych przez nas pytań o wytyczne. Udzielając odpowiedzi kompletują się wytyczne do projektu. Należy tu wtrącić, że Briefix ma bardzo ciekawą opcję umożliwiającą nam podglądanie postępu prac nad briefem jaki przygotowuje nasz klient.

 

Jeśli zauważymy, że klient utknął na którymś z kolejnych punktów wytycznych, mamy podstawy do tego, by zainterweniować, zapytać o to w czym jest problem i poprowadzić go przez kolejne etapy prac nad briefem.

 

Dzięki temu, że Briefix jest narzędziem wizualnym udzielaniu odpowiedzi na wiele pytań do briefu odbywa się za sprawą zaznaczania wybranych opcji. Kolory wybiera się z palet kolorów, preferencje typograficzne wybiera się z graficznie przedstawionych krojów pisma.

 

Na chwilę obecną Briefix nie jest jeszcze wyposażony w pliki j. polskiego. Tłumaczenia można dokonać samodzielnie w ustawieniach narzędzia.

Briefix jest narzędziem odpłatnym, więc trzeba mieć możliwość bezbolesnego wkalkulowania opłat za użytkowanie tego narzędzia w koszty zleceń.

About the author