• Twitter – noś dobre imię

    Twitter – noś dobre imię

    • 0 Comment
    • 3 Views
    • 0 Like

    Twitter tak jak każde inne narzędzie blogowe/microblogowe, to takie niby nic, co po pewnym czasie wciąga jak chodzenie po terenach bagnistych. Jest mikro oknem na świat, jeśli tylko zwykliśmy mieć jakaś pasję i łakniemy newsów z różnych dziedzin w skondensowanej formule. Wraz ze wzrostem liczby obserwowanych i obserwujących, wraz z przybywającą ilością list, do których […]

    Read more
  • Kiedy Twitter jest bez konkurencji?

    Kiedy Twitter jest bez konkurencji?

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    W jednej z recenzji dotyczącej iPhona, padła trafna opinia, że ten telefon to w gruncie rzeczy nic specjalnego, a jego siłą jest mnogość aplikacji jakimi bije konkurencję na łeb. Podobnie jest w odniesieniu do Twittera. Twitter jest trendy. Przyświeca mu cała gama tipsów, trików, narzędzi wspomagających zarządzanie postami i użytkownikami. Są katalogi, są serwisy statystyk, […]

    Read more
  • Fakty i mity blogowania

    Fakty i mity blogowania

    • 0 Comment
    • 3 Views
    • 0 Like

    Czy duża oglądalność faktycznie niesie wysyp komentarzy? Czy blogi gonią poziomem oficjalną prasę? Czy klasyczny blog traci na rzecz tworów mikro? Czy na blogowaniu da się zarabiać? Lepiej pisać kilka blogów o wąskiej tematyce, czy pisać o wszystkim w ramach jednego? 1. By zarabiać na blogowaniu trzeba prowadzić kilka FAKT | MIT W naszych realiach […]

    Read more
  • Jakie są Wasze internetowe klasyki?

    Jakie są Wasze internetowe klasyki?

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Każdy ma miejsca w sieci, które darzy wielkim sentymentem. Poniżej publikuję kilka słów o stronach, z którymi łączy mnie głębsza więź, które towarzyszyły mi w procesie edukacji. Czy Wy także macie takie miejsca? Skromne początki. To były czasy. Mało kto miał internet w domu, biegało się do kafejek internetowych zrzucać jak najwięcej tutoriali najpierw na […]

    Read more
  • Sukces bloga w wymiarze bezcennym

    Sukces bloga w wymiarze bezcennym

    • 0 Comment
    • 1 View
    • 0 Like

    Są pewne kryteria, którymi blogerzy przywykli określać popularność ich blogów. O tym właśnie będzie traktował kolejny wpis, o faktach i mitach pewnych postaw. Ten traktuję o tym, co osobiście jest dla mnie w blogowaniu najważniejsze. Co uznaję za sukces? 1. Wywieranie wpływu Jak Smashing Magazine, Hongkiat, Abduzeedo stworzą listy inspirujących stron, najlepszych designerów, to nie […]

    Read more
  • Dobra strona solisty / bandu muzycznego?

    Dobra strona solisty / bandu muzycznego?

    • 0 Comment
    • 3 Views
    • 0 Like

    Polska muzyka jest na wygnaństwie, jeśli w audycje radiowe by się wgłębić. Telewizyjne stacje muzyczne już muzycznymi nie są. Często zostaje internet. Profil na My Space? Owszem. Kanał na You Tube? Kto powiedział, że nie, to świetna promocja. To jednak zbyt mało, więc warto zastanowić się nad tym co powinna zawierać solidna strona www muzyka, […]

    Read more
  • Czym się kierujecie wybierając hosting?

    Czym się kierujecie wybierając hosting?

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Większość komentujących na Warstwach osób posiada swoje strony internetowe, bądź towarzyszy przy ich projektowaniu. Z hasłem strony internetowej ściśle związany jest hosting. Każdy więc z nas stosowne przejścia z firmami oferującymi usługi hostingowe posiada. 1. Czy istnieje hosting, który z ręką na sercu polecacie? 2. Na co jesteście szczególnie wyczuleni, jeśli o hosting chodzi? 3. […]

    Read more
  • Jakimi słowami określa się dobry design i jakie słowa krążą wokół dobrej twórczości?

    Jakimi słowami określa się dobry design i jakie słowa krążą wokół dobrej twórczości?

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Pod jednym ze wcześniejszych wpisów Tomek Buszewski i deryl złapali zajawkę na słowa. Było to bezpośrednią przyczyną tego, że zadałem sobie pytanie: Jakimi słowami określa się dobry design i jakie słowa krążą wokół dobrej twórczości? Oto wyniki. Zapraszam do ich poszerzenia o własne typy. Jeśli o grafikę chodzi to do głowy przychodzą mi dwa piękne […]

    Read more
  • Czego nie umieszczać i z czym nie przesadzać na stronach www

    Czego nie umieszczać i z czym nie przesadzać na stronach www

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Artykułów tego typu od dawien dawna można znaleźć w sieci sporo. Nadal jednak nie zdołały przemówić do części wydawców stron. Podajemy więc swoje typy elementów nijak się mających, irytujących, tych które wypada używać oszczędnie i tych, do których pasuje hasło „tak się nie robi”. Powtórka z rozrywki Dziwnie się czuję kiedy flashowe intro przerzuca mnie […]

    Read more
  • Co sprawia, że internet to ściek?

    Co sprawia, że internet to ściek?

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    ŚciekNet. Co sprawia, że internet to ściek? Oto moje osobiste wynurzenia w tym temacie. Funkcjonują one jako rzep uczepiony do ogona plusów płynących z posiadania internetu. 1. Mnożenie stron i blogów zamiast łączenia sił Ze stronami jest po części jak z dziećmi, w takim sensie, że każdy kto prowadzi własną stronę internetową, traktuje ją osobiście, […]

    Read more
  • Kiedy (nie)klikam w reklamy?

    Kiedy (nie)klikam w reklamy?

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Na temat tego jak i gdzie na stronach www umieszczać reklamy napisano w internecie całe tomy. Nad moim podejściem do reklam webowych zastanawiałem się wiele razy. Poniżej prezentuję zwięzłe i konkretne wnioski w temacie. Do poczynienia tego wpisu zainspirowała mnie jedna z użytkowniczek FaceBooka, która poprosiła mnie o wypełnienie ankiety o podobnej tematyce. I. Klikam […]

    Read more
  • Brief i jego istotne elementy składowe

    Brief i jego istotne elementy składowe

    • 0 Comment
    • 1 View
    • 0 Like

    Nie ma sensu skupiać się na definicji briefu. Bez znaczenia jest również to czy dostaniemy go od pracownika firmy koordynującego pracę nad stroną www, czy będziemy musieli taki brief częściowo przygotować sami. Skupmy się na elementach, które są wielką pomocą przy tworzeniu projektu strony internetowej, bo poniższy wpis dedykowany jest wytycznym jej dotyczącym. 1. Budżet […]

    Read more
  • Blogowanie kosztuje

    Blogowanie kosztuje

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Dużo jest hurraoptymistycznych tekstów o zarabianiu na pisaniu blogów. Mało się, za to rozprawia o kosztach jakie generuje rozwijający się, dobrze rokujący blog. Przy założeniu, że nie korzysta się z platform umożliwiających blogowanie i pisze się pod własną domeną, wraz z upływem czasu rosną wymagania odnośnie serwera. W zależności od charakteru bloga, być może trzeba […]

    Read more
  • Joomla! K2 komponent

    Joomla! K2 komponent

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Komponent K2 dla Joomla można nazwać fenomenem ostatnich lat. Rozszerzenie umożliwiające tworzenie rozbudowanych stron informacyjnych (magazynów), blogów, katalogów produktów bardzo szybko doczekało się kategorii rozszerzeń w oficjalnym centrum z plikami dla Joomla! CMS. O przydatności i zapotrzebowaniu na K2 świadczy też to, że deweloperzy oferujący płatne szablony dla Systemu Zarządzania Treścią Joomla! bardzo szybko zaczęli […]

    Read more
  • Jak klienci szukają wykonawców?

    Jak klienci szukają wykonawców?

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Sposób poszukiwania wykonawcy wydaje się nie różnić od standardowych metod poszukiwania pracowników. Przedsiębiorcy wyrażający zapotrzebowanie na nasze usługi postąpią prawdopodobnie tak: 1. Zapytają o polecenie kogoś pracowników, znajomych przedsiębiorców itd. 2. Zaczną baczniej przyglądać się szyldom na mieście i osobiście przestąpią progi odnalezionych firm. 3. Przejrzą ogłoszenia w prasie regionalnej i przyjrzą się modułom w […]

    Read more
  • About page i wszystko jasne

    About page i wszystko jasne

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Dobra about page to taka, która jest jak jeden z najlepszych artykułów na stronie. Zła to o stronie – w budowie. Kto prawdopodobnie zerknie na About page? Grupy niepożądane Nieprzyjaciel – każda strona, każdy autor ma zwolenników i wrogów. Ci drudzy to ludzie, którym się najzwyczajniej w świecie nudzi, najpewniej są sfrustrowani do granic i […]

    Read more
  • Dribbble. Moc drzemiąca w shotach

    Dribbble. Moc drzemiąca w shotach

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Czy warto zamontować profil w serwisie z graficznymi zwiastunami typu Dribbble? Oczywiście, że tak. Czemu warto zainteresować się Dribbble? W serwisach z shotami fragmentów grafik fajne jest uchylanie rąbka tajemnicy. Zalet jest oczywiście znacznie więcej. 1. Serwisy tego rodzaju to ukłon w stronę wnikliwych obserwatorów naszych talentów, którzy podążają za nami jak groupies. Dzięki nim […]

    Read more
  • Kontakt na stronach www

    Kontakt na stronach www

    • 0 Comment
    • 3 Views
    • 0 Like

    Niektóre strony internetowe wyposażone są w tak dobra podstronę kontaktową, że zagląda się na nią nawet wtedy, kiedy skontaktowanie się nie jest celem. Wiele dróg prowadzi do kontaktu Kontakt na współczesnych stronach www to coś więcej niż formularz kontaktowy. Potrzebne informacje można zdobyć nie tylko wypełniając formularz, kontaktując się za pośrednictwem komunikatorów, albo wykręcając podany […]

    Read more
  • Animowane gify: Cinemagraph

    Animowane gify: Cinemagraph

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Animowane gify w postaci kinografik robią zawrotną karierę. Zapraszam do zapoznania się z kilkoma inspirującymi przykładami cinemagrafik. Biletów sprzedawał nie będę, bo jak tu wycenić seansy takich super krótkich ni to filmów ni to zdjęć? Człowiek nie zdążyłby usiąść w fotelu i już byłby zmuszony oglądać powtórki. Cinemagraph to zawierające elementy ruchome zdjęcie w formacie […]

    Read more
  • Co grafik komputerowy może podarować grafikowi?

    Co grafik komputerowy może podarować grafikowi?

    • 0 Comment
    • 3 Views
    • 0 Like

    W niektórych firmach utrzymuje się zwyczaj obchodzenia urodzin wszystkich członków zespołu. Nie wszyscy to lubią. Nie zawsze też wiadomo co takiego solenizantowi podarować, bo ludzie znają się słabo. Robienie indywidualnych prezentów nie jest chyba pomysłem najlepszym, bo może wpływać na dezintegrację grupy. Niepotrzebnie spiętrza to stres i zapytania w stylu: Ile pieniędzy wydać, żeby się […]

    Read more
  • Bloger i konkursowicz

    Bloger i konkursowicz

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Być może bloger, autor stron nie powinien brać udziału w konkursach. Pokusa jest za to wielka, bo nasza branża jest idealna, jeśli o możliwości organizowania konkursów chodzi. Nie ma co się łudzić, że w banalny sposób przyjdzie nam złowić wartościowe nagrody rzeczowe. Istnieje za to szansa na wzbogacenie się o dobra niematerialne. To nie wszystko. […]

    Read more
  • Katalogi stron. Jak je widzicie?

    Katalogi stron. Jak je widzicie?

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    W internecie istnieje masa katalogów stron internetowych, katalogów tematycznych i katalogów firm. Nie zmienia to faktu, że wśród prestiżowych wymienia się zaledwie kilka. Mówi się, że katalogi stron www są u schyłku. Czego brakuje katalogom stron www? Dopasowania ich do realiów współczesnego internetu. Pamięci o tym, że każde zgłoszenie strony stanowi kapitał katalogu. Właściciele większości […]

    Read more
  • Kiedy okłamujemy klientów i pracodawców

    Kiedy okłamujemy klientów i pracodawców

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Na blogu Sandry (WebDesignerMagazine) pojawił się ostatnio artykuł o kłamstwach klientów. Ja zebrałem myśli odnośnie naszych kłamstw. Nie ma się czego wstydzić. Kłamią wszyscy. 1. Kłamiemy, kiedy aktualnie nie jesteśmy na takim etapie prac na jakim być powinniśmy Punkt dedykowany leniuchom odkładającym wszystko na ostatnią minutę, ludziom lubiącym bujać w obłokach w trakcie pracy i […]

    Read more
  • 18 sposobów promocji produktów wielokrotnej sprzedaży

    18 sposobów promocji produktów wielokrotnej sprzedaży

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Biznes opierający się o wielokrotną sprzedaż zasobów jest świetną formą realizacji własnych upodobań. Jak promuje się interesy związane z wielokrotną sprzedażą szablonów www, rozszerzeń, aplikacji i zasobów graficznych? 1. Wykorzystanie potencjału marketplace’ów Świetna opcja na start. Marketplace’y trzeba wykorzystywać z głową podobnie jak serwisy społecznościowe. Jeśli ktoś decyduje się na sprzedaż na takich platformach to […]

    Read more
  • Czasopisma, magazyny internetowe

    Czasopisma, magazyny internetowe

    • 0 Comment
    • 0 View
    • 0 Like

    Strony www mianowane magazynami internetowymi dość często nie są wirtualnie bliźniacze z tradycyjnymi czasopismami. Czasopisma internetowe przez pryzmat wydawnictw ukazujących się w druku Magazyn, to (przeważnie) tytuł ukazujący się w druku w ustalonych odstępach czasu, numerowany. Ma numer ISSN, okładkę, spis treści, ustalone działy tematyczne, obsadę i osoby współpracujące. Istnieje tu hierarchia pracownicza. Magazyn dostarcza […]

    Read more