Kontakt na stronach www

Niektóre strony internetowe wyposażone są w tak dobra podstronę kontaktową, że zagląda się na nią nawet wtedy, kiedy skontaktowanie się nie jest celem.

Wiele dróg prowadzi do kontaktu

Kontakt na współczesnych stronach www to coś więcej niż formularz kontaktowy.

Potrzebne informacje można zdobyć nie tylko wypełniając formularz, kontaktując się za pośrednictwem komunikatorów, albo wykręcając podany na stronie numer telefonu.

Trzeba jeszcze docenić siłę serwisów społecznościowych, możliwość uzyskiwania połączeń i możliwość skontaktowania się z nami za pośrednictwem tych serwisów.

W szczególności w naszej branży ludzie lubią składać propozycje współpracy z pominięciem formularza na stronie www, czy blogu.

Dzieje się tak dlatego, że serwisy społecznościowe pozwalają na przyspieszenie kontaktu, jeśli np. osobom zainteresowanym uda się uchwycić nas na czatach, bo na stronie www nie podajemy wszystkich danych, gdyż preferujemy kontakt za pośrednictwem poczty.

Należy też pamiętać o tym, że osoby składające propozycje robią to masowo, a za sprawą serwisów społecznościowych jest to wizualnie łatwiejsze. Poza tym nasze profile w serwisach społecznościowych dostarczają też informacji o naszym wykształceniu, ścieżce kariery zawodowej i o tym jacy jesteśmy prywatnie.

Powyższe niosą z sobą konieczność powtórzenia odnośników do naszych profili w serwisach takich jak Facebook, Twitter itd. w ramach podstrony kontaktowej.

 

Faq na podstronie kontakt

Strona statyczna składająca się z odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania nie należy do najchętniej odczytywanych treści na stronach www (podobnie jak np. regulamin).

Powielające się pytania prędzej, czy później zaczną lądować na skrzynce każdej strony www.

Jeśli jest ich stosunkowo niewiele, to warto pokusić się o połączenie podstrony FAQ z podstroną Kontakt, tak aby zwiększyć prawdopodobieństwo jej odczytania.

 

 

Dane firmowe na stronie kontaktowej

Firmowa strona kontaktowa powinna być wyposażona w mapkę dojazdową, formularz kontaktowy, a także w dane teleadresowe.

Aby zminimalizować frustrację spieszących się klientów powinna zawierać też magiczną linijkę treści dotyczącą godzin otwarcia firmy i tego, czy firma funkcjonuje w soboty.

Internet wcale nie jest całodobowy.

Szybki kontakt

Firma Envato udostępniła za darmo dość ciekawe rozwiązanie umożliwiające szybkie skontaktowanie się o nazwie Flexi Contact (Code Canyon).

Nim bardziej obsługa klienta skoncentrowana jest w internecie, tym bardziej istotne jest to, aby informacje kontaktowe znajdowały się na wyciągnięcie ręki.

 Dlatego zwykło się je prezentować:

– w nagłówku strony (telefon, e-mail, przyciski prowadzące do profili w serwisach społecznościowych),

– w bocznej kolumnie (tutaj najczęściej umieszcza się ikonki wyrażające dostępność za sprawą komunikatorów i odnośniki do profili w serwisach społecznościowych),

– w sekcji bottom serwisu www (formularz kontaktowy, linki do profili w serwisach społecznościowych),

– w formie zakładek z boku strony (formularz, linki do profili w serwisach społecznościowych).

Ciężko jest też sobie wyobrazić większą e-firmę, która nie udziela pomocy w ramach firmowego forum dyskusyjnego.

Full kontakt

Firmy, które prowadzą rozbudowaną działalność i posiadają wiele oddziałów rozsianych po całym kraju swój formularz kontaktowy powinny rozbudować o dwie listy rozwijane. Pierwsza powinna  dawać możliwość wyboru rodzaju zapytania. Za pośrednictwem drugiej użytkownik powinien mieć możliwość wybrania oddziału firmy znajdującego się najbliżej jego miejsca zamieszkania.

Parę interesujących kontaktów

Czytelnicy zagranicznych blogów o web designie z pewnością widzieli te przykłady na listach inspirujących egzemplarzy stron kontaktowych.

Pierwszy, bijący po oczach przykład ma na wierzchu wszystko czego trzeba, by użytkownik noszący się z zamiarem skontaktowania się miał wiele wariantów do wyboru.

 

Drugi, to świetny przykład tego, w jaki sposób pomóc użytkownikom w odnalezieniu siebie. W prawej kolumnie daje się im tych opcji do wyboru do koloru. I o to się właśnie rozchodzi.

 

A to egzemplarz formularza, który w nienachalny sposób może przysłużyć się przy budowaniu listy subskrybentów newslettera, odbiorców ofertowych i firmowych newsów.

 

Bardzo ciekawie pomyślany formularz kontaktowy w formie widokówki.

 

Przykład podstrony kontaktowej z popularnym ostatnio kodem oraz ze świetną koncepcją odnośnie wirtualnego odzwierciedlenia ulotki z odrywanymi danymi z namiarami kontaktowymi.

About the author