Co grafik komputerowy może podarować grafikowi?

W niektórych firmach utrzymuje się zwyczaj obchodzenia urodzin wszystkich członków zespołu. Nie wszyscy to lubią. Nie zawsze też wiadomo co takiego solenizantowi podarować, bo ludzie znają się słabo.

Robienie indywidualnych prezentów nie jest chyba pomysłem najlepszym, bo może wpływać na dezintegrację grupy. Niepotrzebnie spiętrza to stres i zapytania w stylu: Ile pieniędzy wydać, żeby się potem nie musieć wstydzić?   Czy nie kupiłem czegoś co ktoś już kupił?

Ludzie umawiają się na określone kwoty, potem wychodzi na to, że w danej cenie nie znalazło się niczego konkretnego i są rozbieżności, bo zawsze znajdzie się taki, co zaszaleje, żeby być lepszym od reszty.

Na tle takiego działania nieporównywalnie lepiej wypada zrobienie firmowej składki, wspólne przygotowanie upominku za zrzutę leżakującą w kapeluszu.

Istotne jest, też to by nie szarpać się na przesadnie drogie prezenty, bo powoduje to presję związaną z koniecznością zrewanżowania się w przyszłości prezentem o równowartości otrzymanego albo targnięcia się na kupno czegoś jeszcze droższego.

Być może większość solenizantów oczekuje elektroniki. Jeśli zespół jest spory to zrobienie takiego prezentu nie jest kłopotliwe. W końcu wszyscy się zrzucają.

Jak zespół jest mały to pozostaje zrobienie drobnych podarunków.

Książka najlepsza na wszystko

Pewniak. Najbezpieczniejszy z możliwych prezentów. Co więcej, w naszej branży nikt nie obrazi się, kiedy otrzyma książkę obrazkową, wydawnictwo albumowe.

To dodatkowy plus, bo nie zawsze wiemy jaki rodzaj literatury lubi osoba obchodząca urodziny.

Po porządną publikację tego typu będzie się trzeba pofatygować na Amazona, ale ważne, że podaruje się coś porządnego.

Książka to fajna pamiątka. Również dzięki temu, że każdy może w niej skrobnąć zdanie od siebie, życzyć stu lat.

Prezent praktyczny w postaci gadżetu sentymentalnego

Kubek, t-shirt, kalendarz, plakat. Wszystkie (co zrozumiałe) z nadrukami. Tutaj liczy się inwencja. Do sprawienia tego rodzaju niespodzianki trzeba się zabrać z wyprzedzeniem.

Ważne jest także, to by uzgodnić, czy projekt nadruku przygotować wspólnie, czy skorzystać z prac autorstwa solenizanta tak, żeby mu je uwiecznić.

Abonamenty

Nasza branża generuje w dużej mierze produkty wirtualne. Klienci mogą nie czuć takowych tworów. Można powiedzieć, że urodzinami członka zespołu można sobie to niezrozumienie zrekompensować.

Wykupienie celnego abonamentu wymaga tego, by znać marzenia i zainteresowania świętującego osobnika.

Pomysł na zrobienie tego typu prezentu może wywoływać opory wśród osób wchodzących w skład ekipy. Aby nabrać śmiałości należy nabrać taktu i nie wykupywać człowiekowi czegoś z czego ma korzystać w pracy np. abonamentu w serwisie stockowym.

Dodatkowo można ośmielić się tym, że małe jest prawdopodobieństwo, że dziewczyna (chłopak), żona (mąż), dzieci, rodzice sprezentują mu tego rodzaju dostęp do płatnych zasobów. Więc, jest okazja, że dostanie coś o czym marzy.

Co warto kupić? Jeśli człowiek prowadzi blogi, stronice to można mu sprezentować członkostwo w klubie templatkowym. Można mu także wykupić dostęp do społecznościowej galerii (portfolio) jako użytkownika pro itd.

Licencje

Zakup licencji to kolejny z przyjemnych prezentów. Tu też trzeba znać preferencje solenizanta. Może ulubione fonty? Może praktyczna wtyczka do ukochanego Photoshopa? A może zestaw aplikacji na iPhone’a?

Czy w Waszych firmach świętujecie urodziny i imieniny członków ekipy? Robicie składki, czy każdy samodzielnie przygotowuje upominki? Jakiego rodzaju prezenty robicie najczęściej? Co chcielibyście otrzymać?

About the author