Grafika komputerowa w filmie

Grafika komputerowa w filmie

Ówczesne kino w dużej mierze opiera się na filmach, w których zastosowanie grafiki komputerowej umożliwiło przedstawienie obrazu, którego nie można po prostu nagrać przy użyciu kamer. Produkcje z gatunku fantasy, science fiction, czy też bardzo popularne w ostatnich latach filmy animowane są przepełnione, lub też w całości stworzone scenami stworzonymi komputerowo. Dzisiejsza technologia umożliwia odwzorowanie niemalże każdego obrazu bez odtwarzania tego w faktycznych lokacjach, lub też poprzez grę aktorską. Bardzo wiele z grafiki komputerowej korzystają twórcy filmów katastroficznych, przykładowo ukazujących zagładę obecnej cywilizacji, czy destrukcję metropolii. Filmy naukowe pobudzają wyobraźnię widzów pokazując zjawiska astronomiczne, fizyczne, biologiczne czy też chemiczne, które nie byłyby możliwe do zobaczenia bez użycia grafiki komputerowej (na przykład powstanie księżyca, uderzenie meteorytu, przekrój człowieka w trakcie marszu). Choć graficznie można stworzyć praktycznie nieograniczone zjawiska lub też sytuacje, to wszystkie dzieła filmowe są tworzone na podstawie zaobserwowanych w świecie realnym zjawisk, dzięki czemu nawet gdy są dużą deformacją prawdziwego obrazu mają wydźwięk rzeczywisty.

About the author