Zastosowanie grafiki w grach komputerowych

Zastosowanie grafiki w grach komputerowych

Grafika komputerowa stanowi niezbędny element bardzo znaczącej w ówczesnym świecie branży gier komputerowych. Zgodnie z rozwojem technologii komputerowej, od lat 50-tych XX wieku powstają gry, których użytek opiera się przede wszystkim na obrazie graficznym widocznym na ekranie. Konsole do gier, powstające w latach 80-tych były wyposażone w 16-bitową grafikę, niedługo później rozpowszechniły się konsole 32-bitowe, co pozwalało na zastosowanie w grach grafiki trójwymiarowej oraz uzyskanie interaktywnych obrazów w wysokiej jakości. Dynamiczny rozwój gier komputerowych stanowi również napęd rozwojowy grafiki komputerowej oraz używanych do jej wyświetlania elementów jak karty graficzne, biblioteki, na przykład DirectX, czy też procesory komputerowe. Dążenia programistów oraz grafików komputerowych są skupione wokół odwzorowania realizmu, gry światła widocznych obiektów, ich właściwe proporcje, fizyka oraz zachowanie poprzez oddziaływanie między obiektami. W grach komputerowych gracz ma kontrolę nad wyświetlonymi obiektami, używając myszy lub klawiatury wprawia w interakcję widoczny obraz. Jakość zaprezentowanej grafiki często ma decydujący wpływ na sukces sprzedaży gry. Od czasu rozpowszechnienia grafiki trójwymiarowej, dominują na rynku gry 3D, pozwalające na oglądanie obiektów z każdej strony.

About the author