Błędy w kodzie

Błędy w kodzie
Pisanie programu jest jedną z trudniejszych rzeczy jaka nas czeka podczas tworzenia naszego pierwszego programu lub gry, jednak poprawianie błędów w kodzie, który napisaliśmy jest czasami jeszcze trudniejsza. Często nie wiemy, co mamy źle i co musimy zmienić. Na szczęście podczas kompilacji naszego programu są wychwytywane błędy, które są pokazywane od pierwszego błędu od początku kodu, aż do ostatniego. Sama kompilacja nie jest dla nas trudnym procesem, najtrudniejsze w tym wszystkim jest jednak poprawienie wszelkich błędów. Często są one tak małe, że nawet nie przypuszczaliśmy, że przez to nasz kod może być błędy, jednak dzięki cudownej kompilacji, możemy z łatwością zobaczyć, co mamy źle i gdzie musimy poprawić nasz kod. Dopiero po poprawieniu wszystkich błędów w kodzie, nasz program może działać. Czasami poprawienie jakiegoś błędu sprawi, że powstaje następny i czasami może dojść do tego, że jest ich naprawdę dużo i samo poprawianie może zająć nam o wiele więcej czasu niż pisanie kodu. Jeżeli błędów jest naprawdę dużo, w pewnym momencie możemy mieć problem z poprawianiem i zmęczyć się w sferze umysłowej. Błędy w kodzie naprawdę irytują przy większej ilości i mogą doprowadzić do sytuacji, że nasz program nigdy nie zostanie dokończony. Parę bledów może nam nie przeszkadzać, jednak większe ich ilości mogą być naprawdę irytujące i w pewnym momencie możemy stracić zapała do tworzenia programu i jego dalszego ulepszania i prac nad nim, co sprawi, że nikt nigdy nie ujrzy naszego programu, a on będzie tylko się „kurzył” na naszym dysku.

About the author