Bądź lepszym grafikiem. Twórz kopiące w tyłek prace

Bądź lepszym grafikiem. Twórz kopiące w tyłek prace
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Fenomen wielu uznanych projektantów graficznych w 90% opiera się na ciężkiej pracy, więc elementów ich sukcesu bez problemu możecie doszukać się w opublikowanych poniżej wskazówkach.

1. Zainwestuj w siebie

Czy jest sens inwestowania w kursy grafiki komputerowej organizowane przez liczne firmy? Nie mi to oceniać. Oceniają pracodawcy. Bardzo pożądanym towarem są za to certyfikaty. Posiadać certyfikat Adobe, to jest coś.

Skończyła się era kiepskich materiałów szkoleniowych bazujących na podstawach obsługi danego oprogramowania, a udostępnionych za darmo w internecie. Istnieje masa blogów publikujących bezpłatnie tutoriale o bardzo wysokiej jakości i równie wysokim stopniu zaawansowania. Bez problemu więc bazując na tego typu zasobach można wpłynąć na podwyższenie poziomu swoich prac. Działania tego typu można zasilić o subskrypcję płatnej treści.

2. Nie ograniczaj się do projektów stron internetowych

Być może chcesz się wyprofilować i wypada to zrozumieć. Ale z samego projektowania na rzecz druku nauczysz się np. bardzo cennego szacunku dla typografii. Projektowanie ulotek, plakatów, zajęcie się składem książek, czy magazynów dostarczy Ci wielu patentów, które będziesz mógł zaadoptować w projektach stron internetowych.

3. Obserwuj najlepszych

Przeszukaj popularne serwisy takie jak Behance, DeviantArt, Digart. Wyceluj w 10-20 projektantów, którzy prezentują bardzo wysoki poziom. Przeglądaj ich prace. Zastanów się w jaki sposób uzyskują dane efekty, wypracuj wnioski. Sprawdzaj kogo prace obserwują.

Istotną rzeczą jest także przeglądanie blogów owych projektantów. Może piszą o życiowych faktach związanych z pracą, może dzielą się informacjami dotyczącymi zasobów, czy narzędzi ułatwiających pracę. Być może publikują materiały szkoleniowe własnego autorstwa. Bazowanie na doświadczeniu innych pozwala na zaoszczędzenie wielu niepotrzebnych błędów.

4. Kupuj wysokiej jakości materiały

Pokuś się o zakup wysokiej jakości ikonek, kształtów, pędzli. Kupuj wysokiej jakości zdjęcia. Zaoszczędzisz swój czas. Bazując na najwyższej jakości materiałach wpłyniesz także na podniesienie się poziomu Twoich realizacji. Nie zawsze darmowe zasoby np. ikony to dobry wybór. Mimo tego, że istnieje bardzo dużo profesjonalnych zasobów, decydując się na zakup tworów otrzymujesz bardziej „wyczerpujące temat” paczki. Zmniejsza się także prawdopodobieństwo tego, że ikonek, których użyjesz nie odnajdziesz w co drugim konkurencyjnym projekcie.

Jeśli chodzi o zdjęcia, bardzo rzadko zdarza się, że wśród licznych darmowych zasobów znajdziesz piękne zdjęcia postaci osadzonych w jakiejkolwiek stylistyce (zdrowie, biznes, nauka itp.).

5. Pracuj w grupie

Praca w zespole to wielki zaszczyt, jeśli tylko relacje w grupie nie są toksyczne. Mówiąc prościej, jeśli nie jesteś zmuszany do wtórności, monotonii, partactwa i tym podobnych negatywów, masz szansę się znacznie wzbogacić o nowe doświadczenia. Jeśli tylko masz szansę podpatrywać, dyskutować itp. Sama możliwość współdziałania potrafi natchnąć, obudzić uśpione siły i samego siebie zaskoczyć.

6. Dziel się wiedzą

Jeśli masz smykałkę do pisania, to dlaczego nie zdecydować się na pisanie bloga? Być może dzięki temu znajdziesz kilku nowych odbiorców na Twoje usługi, być może poznasz interesujące osoby. W końcu pisanie bloga, to rzecz bardziej praktyczna niż smarowanie na FB, czy mikro blogach.

Nawet nie wiesz ile dobrego płynie z prób wyrażenia się poprzez pisanie. Czasem daje to  więcej niż dyskusja. Dyskusja ma swoje prawa, ogranicza. Uruchamiając edytor tekstu, pisząc dobre rzeczy, nie tylko dowartościowujesz siebie, dając siebie innym. Przede wszystkim poznajesz siebie, wypluwasz wnioski kotłujące się w chaosie mózgownicy.

7. Odsapnij

Nie tylko w niedziele. Jeśli jesteś freelancerem, być może miałeś „chude czasy” i zmuszony byłeś poszukać innego zajęcia. Warto ten czas przeznaczyć na zabawę, coś co zawsze chciałeś zrobić, ale brakowało na to czasu. Być może marzyło Ci się poznawanie tajników grafiki 3d, być może chciałeś stworzyć kilka fotomontaży na własny użytek. Twórz na własny użytek, bądź czerp pełnymi garściami z zajęć wcale nie związanych z Twoją pracą.

8. Szukaj inspiracji

Inspiracje są wszędzie. Do zrobienia ciekawej grafiki może Cię zainspirować kobieta, piękne przeszycia odzieży, malutkie stopy dziecka. We wszelkich poradnikach inspiracyjnych za inspirujące uznaje się: wystawy, koncerty, spacery, naturę, antykwariaty, fotografowanie, pchle targi, zbieranie staroci (biletów, opakowań, ulotek).

Warto też przeglądać prasę branżową i zbudować sobie bazę kilku dziesięciu stron i blogów tematycznych, które należy odwiedzać.

9. Wystaw się na krytykę i bądź silny

Nikt nie lubi być krytykowany. Pokazywanie prac pod wgląd publiczny, nie tylko ma Ci gwarantować zwrócenie na siebie uwagi, ale i zahartować Cię na negatywne głosy osób wszechwiedzących. Ma wypracować w Tobie pokorę, umiejętność filtrowania konstruktywnej krytyki od objawów zawiści i zazdrości. Konstruktywna krytyka ma wpływać na to byś mógł poczynić progres.

Poddawanie się ocenie powinno towarzyszyć każdemu projektantowi, bez względu na staż. Choćby dlatego, by sprawdzić czy nie popadło się w rutynę, czy nie uśpiło się czujności, bądź nie przepuściło się defektów, do których przywykł nasz wzrok.

10. Projektuj charytatywnie i bierz udział w konkursach

Przecież dawanie siebie innym jest najważniejszą miara wartości człowieka. Projekty charytatywne, to dość specyficzny rodzaj pracy, z której możemy czerpać znacznie więcej satysfakcji niż ze sztywnych zleceń, przy których często mamy poczucie tego, że się sprzedajemy znosząc grymasy i temu podobne widzi mi się.

Pytanie za 100 punktów. Jak pozyskać dużych klientów? Pisaliśmy już o tym, że marki, dla których pracowaliśmy to jeden z naczelnych aspektów decydujących o tym, czy klient powie „wow”. O wielkich klientów nie jest łatwo. Na szczęście zdarza się, że część z nich organizuje konkursy artystyczne, a to na projekt logo, a to sloganu, a to reklamy. Nagrody są zazwyczaj cenne. A wygrana w takim konkursie to warte odnotowania – masz logo znanego klienta w swoim folio.

11. Fotografuj, rysuj, skanuj

Twórz własną bibliotekę zasobów. Dzięki temu Twoje prace nabiorą oryginalnego charakteru. Będziesz posiadaczem niepowtarzalnych tekstur, pędzli i kształtów. Poważnie, warto poświecić wolne chwile na tworzenie tego typu zasobów poświadczających Twoją nietuzinkowość.

Podsumowanie

Ciekawi jesteśmy co Wy czynicie, aby nadać pracom oryginalnego charakteru? Jakie są Wasze sposoby na to, by czynić progres?

About the author