Prezentacja próbnej zawartości w szablonach stron www

Prezentacja próbnej zawartości w szablonach stron www
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Treść i jej składowe, zdjęcia i galerie fotografii. Prezentacja reakcji użytkowników w postaci komentarzy. Prezentacja zawartości wyrzucanej przez wtyczki. Tymi elementami zainteresuje się potencjalny nabywca, jeśli zaakceptuje ogólne ramy graficzne szablonu strony internetowej. Dlatego, czy to w przypadku motywów przeznaczonych do sprzedaży wielokrotnej, czy to w przypadku tych przygotowywanych na zamówienie należy zapewnić kupującym łatwy dostęp do dobrze przygotowanej próbnej zawartości strony.

1. Spełnienie oczekiwań odbiorców

W przypadku szablonów przeznaczonych do sprzedaży wielokrotnej korzystnie jest odesłać do sample contentu pokazującego to w jaki sposób została rozwiązana typografia strony, galeria, w jaki sposób nadano spójności rozszerzeniom nadającym motywowi konkretnego przeznaczenia już za sprawą odnośników w top menu. Jeśli w takim top menu znajduje się odnośnik „Kontakt” to należy zadbać o to, aby odsyłacz nie prowadził do kilku linijek nijakiego tekstu, ale do spójnego z szatą graficzną formularza kontaktowego. Nie w każdym szablonie top menu zostało jednak przewidziane.

Wtedy wypada się zdecydować na inny, banalny sposób ułatwiający nabywcy wyciąganie wniosków poprzez wykorzystanie mocy strony głównej demo. Już wprowadzenie znajomo brzmiących tytułów próbnych treści wnosi wiele czytelności, wspomaga szybsze rozeznanie się. Zatytułowanie próbnej zawartości zdaniem „Prezentacja typografii artykułu” wpływa nie tylko na lepszą orientację, ale i pokazuje korzyści płynące z formatowania artykułów.

Najgorzej jest, jeśli do sample contentu nie możemy odesłać za sprawą czytelnego top menu a w dodatku strona frontowa demo jest stroną statyczną.

2. Obietnice typograficzne

Każde demo szablonu dysponuje próbkami treści. Przeważnie jest to klasyczne i niewiele mówiące lorem ipsum. Problem w tym, że tylko część deweloperów pokazuje to jak prezentuje się dłuższa, formatowana treść przykładowego artykułu, tak jak to powinno być i koniecznie na stronie głównej demo. Artykuł taki powinien być obszerny, pokazywać jak wyglądają nagłówki od h1 do h6, listy, blockquote, pullquote, code, tables, highlight, paragraph with images, drop caps itp.

To irytujące, kiedy próbne wpisy składają się z kilku zdań i próżno szukać tego jak prezentuje się treść, albo trzeba odsłaniać każdy, po kolei, by dostać odpowiedź dopiero na czwartej podstronie z zajawkami wpisów.

Przykład bardzo dobrze pomyślanej typografii artykułu można podpatrzeć np. w dwóch szablonach sprzedawanych za pośrednictwem ThemeForest:

– inFocus

– Publication

3. Galeria

Ta powinna zostać odsłonięta zaraz po kliknięciu w zajawkę drugiej próbki na stronie frontowej demo. Dla użytkowników, potencjalnych nabywców są to elementy bardzo ważne. Trzeba brać pod uwagę to, że fotografie to jedyny zrozumiały dla wszystkich element sample contentu zaprezentowanego szablonu, a same motywy zawierają stosunkowo niewiele elementów graficznych. Fotografie, sample modułów reklamowych wpływają tu pozytywnie na odbiór wizualny produktu.

4. Komentarze

W erze dynamicznego rozwoju społeczności internetowej porządnie sporządzone podłoże pod komentarze to konieczność. I znów, wielu deweloperów nie przykłada się należycie do tego tematu. Do niedawna myślałem, że jeśli ktoś prezentuje próbki artykułu zawierającego komentarze wraz z odpowiedziami na wątki dopiero na siódmej podstronie, to ma coś do ukrycia (czasami tak było).

Wątek zawierający najmniej kilka próbnych komentarzy też powinien zostać zaprezentowany na stronie głównej demo.

Podstrony są potrzebne, żeby pokazać, że przygotowano podłoże pod stronicowanie, a nie po to, żeby ktoś musiał klikać i klikać w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: jak tam z tymi komentarzami?

5. Wtyczki, rozszerzenia

Jeśli w opisie produktu w postaci szablonu www wypisuje się, że przygotowano support do obsługi wtyczek typu „popularne”, „podobne” itp. to trzeba też sprawić, żeby miejsca te nie witały słowem „popularnych brak”, bo to nie sprawi, że theme, templatka, motyw stanie się popularny. Nabywca chce mieć zaprezentowane efekty, nie będzie kupować kota w worku.

6. Theme Chooser i sprzedaż wielokrotna

Podstrona demo, z listą wyboru jest opcją dobrą dla osób cierpliwych, lub będących na bieżąco. Sprawdza się jako dodatkowy gadżet, bo w przypadku szablonów wielokrotnej sprzedaży i tak będą się liczyły publikacje zawierające dane techniczne poszczególnych motywów. Theme Chooser niesie wyłącznie możliwość płynnego przeładowywania szablonów dla czynienia porównań wizualnych.

Jako osoba powracająca do zasobów i starszych tworów co wyszły spod rąk klubów z dość bogatym wyborem produktów wiem, że takie rozwiązanie jest dość uciążliwe. W moim przypadku kończy się to na tym, że wracam na stronę główną serwisu, przeszukuję kategorię z opisami produktów. To tam łączę fakty i skojarzenia, patrzę na miniatury, czytam opisy produktów, upewniam się i dopiero mam nazwę szablonu, który jakiś czas temu mnie zafascynował jakimiś nietuzinkowymi rozwiązaniami. Czasami przegląda się je dlatego, żeby sprawdzić czy rozszerzenia użyte w projekcie są odpłatne i autorskie, czasem jest to zwyczajnym wstępem do poszukiwania darmowych odpowiedników takich rozszerzeń, albo próbą podpowiedzenia chłopakom jak coś można rozegrać.

W każdym razie wolę oglądać demo, dla których przygotowano osobne publikacje z danymi technicznymi i odnośnikami, bo one mają na celu wprowadzić w temat, pomagać stwierdzić czy produkt jest tym czego oczekujemy.

7. Rynek szablonów

Odwiedziłem po latach serwis z szablonami TemplateMonster. Dokonałem dzięki temu pewnego odkrycia. Dziś rynek szablonów można podzielić na szablony szablonowe i szablony nieszablonowe, cechujące się świeżością rozwiązań, nietuzinkowością. Szablony sprzedawane w serwisie TM wciąż robią wrażenie profesjonalnie przygotowaną grafiką, są one jednak wykonane schematycznie. Wśród szablonów sprzedawanych np. za pośrednictwem ThemeForest możemy znaleźć więcej szablonów cechujących się odważnym i oryginalnym podejściem do tematu. Mamy także większe pole manewru, jeśli o wykorzystanie mechanizmu wyszukiwawczego chodzi.

Podsumowanie

Powyższy tekst dotyczy elementów na pierwszy rzut oka banalnych i prostych. Może właśnie dlatego tak wielu projektantów nawet nie pomyśli o tym, jak istotne jest zrobienie ukłonu dla potencjalnych nabywców poprzez ułatwienie im bezproblemowego do nich dotarcia.

About the author