Squeeze page – kolorystyka słowa

Squeeze page – kolorystyka słowa
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

O klasycznym przypadku squeeze page trzeba pomówić. Hardkorowy przypadek takiej strony to taki, który przypomina niechlujny dokument sklecony w Wordzie. Ten wizualny i kolorystyczny mętlik naszpikowany jest jednak psychologicznymi sztuczkami, które podkreślają jego skuteczność.

Squeeze page – czerwono mi

Squeeze page to pojedyncza strona, na której użytkownik może zrealizować tylko jeden cel. Jest nim zakup albo zapisanie się na listę mailingową.

Squeeze page występuje często jako strona jednokolumnowa, która pozbawiona jest wszystkiego co zbyteczne. Dlatego nie ma na niej menu i elementów wizualnych mogących rozpraszać wzrok.

Nie przez przypadek dokonuje się tu żonglerki wielkością fontów i kolorystyką marketingowego tekstu.

Treść grająca na emocjach jak hity Ich Troje spotęgować ma m.in. takie uczucia jak: szansa, uciekająca okazja, nadzieja.

Kilka słów maźniętych w kolorze niebieskim ma zbudować zaufanie, nieść nadzieję, podkreślić kompetencje.

Kilka słów wypisanych na czerwono ma za zadanie nadać treści dynamiki, zaognić pozory ulatniającej się szansy, zachęcić do zdobycia wiedzy odkrywczej i przekonać, że bez niej zostaniemy w tyle itd.

Squeeze page zawiera często przycisk „kup” bądź pole „subskrybuj” w centralnej części treści. Te powtórzone są też pod samym tekstem.

Polom takim nadaje się ożywiające tło. Wyróżnia się je kolorem pomarańczowym albo żółtym. Patent znany jest wszystkim z gazetek reklamowych, gdzie tymi właśnie kolorami oznacza się okazje, bonusy, promocje itp.

Co zrozumiałe pola „kup” lub „zapisz się” przecinające treść mniej więcej w połowie dedykowane są osobom, które łatwo ulegają pokusie.

Osoby, które są toporne w nakłanianiu czytają dalej.

Sama treść zasilana jest nie tylko zwrotami przekonywującymi do wartości produktu, czy jego skuteczności, ale i wplecionymi zwrotami o okresowych okazjach cenowych, limitach dostępu itd.

Ot, cały fenomen. Grafik będzie omijał takie strony szerokim łukiem, na ich widok będzie wyciągać krucyfiks. To właśnie może być wyznacznikiem tego, że  są dobre. Świat pełny jest absurdów. Oto jeden z nich.

W przypadku squeeze page bardzo ciekawa jest też dwuznaczność w odbiorze. Jeśli kompletnym przypadkiem trafi się na taką stronę to można ją postrzegać nawet jako rodzaj strony stanowiącej zagrożenie, budzącej podejrzenia.

Zupełnie inne skojarzenia wywołuje ona, gdy obiecuje coś czego oczekuje się i dlatego się na nią trafiło.

About the author