Sponsoring w e-sporcie

Sponsoring w e-sporcie
W momencie pojawienia się Starcrafta granie sieciowe przeniosło się na wyższy poziom. Stało się tak dzięki sponsorom, którzy wykładają obecnie olbrzymie pieniądze dla swoich teamów i traktują tą inwestycje tak samo jak inwestycje w klub piłkarski czy koszykarski. W Korei Południowej panuje obecnie szał na graczy w Starcrafta, często fanki mdleją gdy widzą swojego idola kiedy ten przegrywa lub wygrywa. Cała ta sytuacja przeniosła się na inne gry typu Quake oraz Counter – Strike’a. Wiele firm sponsoruje tego rodzaju teamy a e-sport ma być niedługo oficjalnie zarejestrowanym sportem na świecie co powinno przyciągnąć jeszcze więcej firm zainteresowanych reklamą. Reklama taka jest duża ponieważ turniejami lanowymi zainteresowane są olbrzymie firmy i to nie tylko te związane z branżą komputerową. Często włącza się w sponsorowanie takich turniejów Coca – Cola czy firma Gilette. Wszystko to przyciąga coraz to nowszych inwestorów z każdej branży. Znane są przypadki sponsorowania teamów Counter – Strike’a przez linie lotnicze, czy całego domu Starcrafta przez firmę budowlaną, która z e-sportem nie ma nic wspólnego. Od czasu jednak gdy Internet stał się tak popularnym medium e-sport oraz reklama w nim jest bardzo popularna i widocznie dosyć dochodowa. Wystarczy nam zatem poczekać na jeszcze większy rozwój reklamy. Miejmy nadzieję, że e-sport stanie się oficjalnym sportem, mamy już cyber olimpiadę, jednak może niedługo gracze zmierzą się na igrzyskach olimpijskich w grze Counter – Strike’a lub Starcraft 2? Kto wie.

About the author