Graficzne Q&A

Graficzne Q&A
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Subiektywne spojrzenie na grafikę reklamową i pracę grafika komputerowego w pytaniach i odpowiedziach.

Czy grafik potrafi posługiwać się Photoshopem?

Popularnym zabiegiem jest pokazywanie w CV skali umiejętności obsługi Photoshopa i innego softu za pomocą grafik. W rzeczywistości ciężko jest trafić na osoby, które powiedzą, że znają Photoshopa jak własną kieszeń. I one wiedzą co mówią, bo nikt nie zna możliwości własnej wyobraźni.

Czemu graficy narzekają skoro bawią się kolorkami?

Praca grafika wymaga wyobraźni dziecka. Dziecko nie zdaje sobie sprawy z wielu zagrożeń. Użycie wyobraźni wymaga otwarcia się na emocje by skorzystać z wrażliwości. Udział wrażliwości podczas walki towarzyszącej zleceniom to podejmowanie rękawic bez gardy i przyjmowanie ciosów negatywnych przekonań. Jak to się ma do biznesowego chłodu, do niepodejmowania działań w interesach pod wpływem emocji i uczuć? Serce gra pierwsze skrzypce. Rozum jest w plecy.

Czy autorem tej grafiki jest M czy K?

Im bardziej amatorskiego poziomu są prace graficzne, tym łatwiej jest zauważyć to, czy są stworzone przez faceta, czy przez kobietę. Profesjonalne projekty pozbawione są płci?

A pamiętasz jeszcze co myślałeś o reklamach?

W okresie młodzieńczego buntu reklamy były wciskaniem ciemnoty. Teraz to mało tego, że się je tworzy, to jeszcze samemu się na nie człowiek nabiera (chociaż zna ich sztuczki od kuchni). Człowiek się sprzedał i podurniał.

Czego brakuje polskim stronom www?

Mamy w kraju od groma utalentowanych ilustratorów, speców od grafiki wektorowej, ale nie potrafimy wykorzystać ich potencjału w projektowaniu stron internetowych. Dlatego w polskiej sieci tak mało jest wektorowych charakterów serwisów, maskotek stron www. Nie bądźmy tacy nadęci. Wielu z nas i wielu z odbiorców internetu przechowuje ulubioną zabawkę z dzieciństwa aż po grób.

Czemu graficy są inni?

A czy ktoś normalny wkładałby serce w projektowanie opakowań dobrze wiedząc, że większość z nich ląduje w śmieciach chwilę po nabiciu produktów na kasę w handlu detalicznym? Z tego miejsca należy wycałować wszystkich koneserów kolekcjonujących pudełka, puszki i papierki po cukierkach.

About the author