Etatowy grafik komputerowy w firmie produkcyjnej

Chociaż nic nie jest oczywiste, to etat grafika w przedsiębiorstwie produkcyjnym wydaje się dobrą opcją dla osoby wolącej pracę w grafice wektorowej i w 3d, dla osoby, której robienie layoutów stron www zbrzydło do cna i dla osoby, która ma dość spowiadania się z usług i pokutowania za nie na klęczkach przed klientem.

Przedmiotem sprzedaży nie jest grafika

Klient (hurtowy i detaliczny) nie zamawia usług w postaci projektu graficznego. Zamawia namacalny i opakowany produkt.

Grafikowi, który porządnie wykonuje swoją robotę może dzięki temu ulżyć, przy założeniu, że nie ma konfliktów wewnątrz firmy i wszyscy działają tam dla dobra marki.

W każdym razie psucia, wyginania, przeinaczania jego dzieł przez nadgorliwych klientów nie będzie. Ma to z głowy i żalu w sercu nie musi targać.

Wypłata grafika

Wypłata grafika nie jest uzależniona od zaakceptowania projektu graficznego przez odbiorców produktów firmowych, a od przyjęcia na rynku opakowanego produktu.

Grafik nie odczuwa tak na własnej skórze presji związanej z zarabianiem na swoją wypłatę, bo jego usługi to trybik w etapach poprzedzających wprowadzenie na rynek produktów gotowych firmy.

Jego wynagrodzenie pokrywane jest ze sprzedaży wprowadzonych na rynek produktów i jest kroplą w morzy firmowych wypłat.

Czasem grafik jest potrzebny tam, gdzie jego rolę ciężko jest sobie wyobrazić

Producent śmieciowego jedzenia, firma wypuszczająca odzież z nadrukami – tutaj od razu widać zasadność utrzymywania etatu grafika komputerowego.

Są jednak firmy, które wprowadzają na rynek nowatorskie i zaawansowane technologicznie rozwiązania sterowanie, którymi wspomagane jest komputerowo.

W takich przypadkach ważne jest, by chronić wiedzę o produktach, więc dokumentacji nie wypuszcza się poza obręb firmy. Grafik zajmuje się tutaj np. przygotowywaniem interfejsów. Może też zajmować się przygotowywaniem modeli 3d. Słowem, zadania ma dość interesujące.

Budujące jest tu także to, że produkty które opakowuje, wizualizuje grafik są wytworami firmy w jakiej pracuje. To może wpływać korzystnie na poczucie sensu i lepsze czucie projektów.

Kontynuacja pracy i rozwój projektowanych dzieł

Grafik musi sprostać wyłącznie ustaleniom zapadającym w firmie jaka go zatrudnia. Ostateczny wynik jego prac nie zależy od gustu klienta. Ten otrzymuje opakowany produkt.

Jako, że każdy projekt można zrobić lepiej to etatowy grafik otrzymuje szansę udoskonalania opakowań, które unowocześnia się okresowo, które ulegają przeprojektowaniu, aby nadal wyróżniały się na handlowych półkach. Poza tym projekty utrzymane są w jednym stylu graficznym.

Jest to świetna opcją dla osób, które lubią mieć jednego szefa, jednego klienta. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które potrzebują wiedzieć czego się spodziewać, co będą projektować. To korzystne dla twórców grafiki, którzy marzą o rutynie pod tym względem.

About the author