By klient powracał

By klient powracał
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Wymyślenie produktu, który na dobre zwiąże Cię z klientem i wykombinowanie recepty na, to by mieć możliwość wysyłania klientowi maili. To priorytetowe sprawy jakie, każdy powinien sobie stawiać, by nie narzucając się klientom nie pozwolić o sobie zapomnieć.

Pozostaw po sobie dobre wrażenie

Raportuj, pytaj, podpowiadaj. Bądź uczciwy, dotrzymuj słowa. Nie obiecuj niemożliwego. Spraw, by klient wiedział, że jest w dobrych rękach i nie przepłaca. Dobrze jest, jeśli jest przekonany o tym, że korzystając z Twoich usług otrzymuje więcej niż u twoich konkurentów.

Postaraj się o dobre opinie osób trzecich

Dużo osób nie decyduje się na umożliwienie komentowania swoich prac przez społeczność zainteresowaną tematem w obrębie portfolio, a szereg pochlebnych opinii o stronach wykonanych na rzecz klienta pomaga w utwierdzeniu go w przekonaniu, że dobrze wydał ciężko zarabiane pieniądze, korzystnie wpływa, to na postrzeganie nas i wyników naszej pracy.

Rekomendacje zadowolonych klientów, to jedno. Dobre recenzje od osób postronnych, to drugie.

Zadbaj o identyfikację wizualną swojej marki

Nie należy ograniczać się wyłącznie do dbałości o wygląd umów, cenników, kopert i papieru firmowego, wizytówek i nadruków na nośniki cd i dvd.

Wypada też zadbać o wygląd templatki e-mail, szyk i styl listów elektronicznych. Nie można też zapominać o spójności wizerunkowej firmy w serwisach społecznościowych.

Wszystkie te czynniki mają nie tylko godnie reprezentować twoją firmę, ale i zwiększać szansę na wygenerowanie potrzeby u klienta na tego rodzaju materiały promujące jego działalność gospodarczą.

Zaoferuj szkolenia video, samouczki w plikach .pdf itd.

Pliki video, dokumentacja w plikach .pdf pozwalają na podkreślenie profesjonalizmu reprezentowanego przez firmę. Poza tym, przygotowanie materiałów pomaga w wypełnieniu konkretnymi danymi zawartości profili np. w serwisach społecznościowych takich jak You Tube, Vimeo.

Należy też zadbać o profesjonalną pomoc za pośrednictwem połączeń telefonicznych, komunikatorów i firmowego forum internetowego.

Posiadaj gadżety firmowe

Podarunki w postaci kalendarzy, długopisów i kubków z logo firmy utrwalają pamięć o marce jaką reprezentujesz. Są, to upominki praktyczne, które w przeciwieństwie do wizytówek, cenników, umów i korespondencji znacznie rzadziej lądują na stosie archiwaliów firmowych.

Przypominaj o sobie

Klient powinien mieć możliwość otrzymywania newslettera firmowego, klient powinien otrzymywać życzenia świąteczne.

Możliwość wysyłania ofert na adres e-mail klienta, to jeden z najważniejszych kanałów promocyjnych Twojej działalności. Wszystko rozbija się o znalezienie sposobu na, to by klient zechciał otrzymywać maile po zakończeniu współpracy. W utrzymywaniu dalszych kontaktów za pośrednictwem poczty elektronicznej należy kierować się delikatnością i taktem. Wypada zrezygnować z masowej wysyłki e-maili, listy wysyłać rzadko, dopasowując je do potrzeb konkretnych klientów, na co wielki wpływ mogą mieć notatki, sprawozdania poczynione podczas pracy z konkretnymi klientami.

Nie każdego klienta będą obchodzić newsy o naszych realizacjach na rzecz innych klientów, o zdobytych nagrodach branżowych itp. Klientowi, któremu ledwo co wykonaliśmy stronę internetową nie wypada wysyłać maila o tym, że uruchomiło się promocję na wykonywanie stron www, bo zasugeruje mu się, że przepłacił, mógł poczekać. Takiemu klientowi można wysłać informację o promocji na wykonanie ulotek firmowych.

Warto zaglądać na strony klientów, wskazywać błędy, przypominać o konieczności aktualizacji systemu CMS i rozszerzeń dla podniesienia bezpieczeństwa serwisu, czy nieuchronnie nadchodzącym momencie podążania za rozwojem technologicznym.

Jeśli tylko rodzaj oferowanych usług na to pozwala , to należy rozważyć możliwość okresowego rozsyłania automatycznych e-maili z zapytaniem o to, czy klient nie potrzebuje naszej pomocy.

Umów się na opiekę nad stroną

Jeszcze lepszą opcją jest ustalenie cennika usług jakie będziemy wykonywać za klienta, a, które mogą polegać na wprowadzaniu aktualizacji treści, dbaniu o bezpieczeństwo, instalacji najświeższych wersji systemów CMS i dodatków.

Skoncentruj się na rynku lokalnym

Dzięki temu klient może poznać Cię osobiście. Dla zleceniodawcy powinna być, to sytuacja komfortowa. Zrób wszystko, żeby tak właśnie myślał.

Skoncentrowanie się na rynku lokalnym i utrzymywanie osobistych kontaktów z klientami niesie też z sobą szanse na przypadkowe spotkania np. pod Skarbówką, w sklepie, na ulicy itd.

About the author