22 rzeczy, które warto zrobić, gdy w pracy nie ma co robić

Co robimy w przypadku oczekiwania na decyzje, kiedy wyrobimy się przed czasem? Jakie czynności wtedy wykonujemy, by nie  tracić czasu na bzdury? Oto lista 22 propozycji.

Jeśli udało nam się wyrobić przed czasem to pewnie towarzyszy nam entuzjazm do pójścia za ciosem. Jak nie polec z braku pomysłów?

1. Odświeżyć własne portfolio, sprawdzić czy linki do stron klientów działają.

2. Udoskonalić dokumenty tekstowe firmy.

3. Przeglądać strony konkurencji.

4. Przeanalizować to, w jaki sposób promują się firmy konkurencyjne.

5. Kontynuować pracę, albo zaplanować pracę nad projektem autorskim (firmowym).

6. Zająć się promocją firmy (własnej osoby) w internecie.

7. Przyjrzeć się rynkowi aplikacji i sprzętu.

8. Przeglądać strony z płatnymi zasobami (pędzlami, kształtami, ikonami), aby posiadać rozeznania w cenach, ofertach i wizualnie spamiętać rzeczy godne wykorzystania podczas realizowania projektów o niskim budżecie.

9. Zrobić porządek na dysku twardym.

10. Testować użytki jakie zebraliśmy na dysku twardym komputera.

11. Obdzwonić znajomych po fachu – teraz jest najlepszy czas na utrwalanie znajomości, odbieranie telefonów o charakterze towarzyskim.

12. Przeczytać artykuły, magazyny, książki jakie planowaliśmy przeczytać.

13. Ułożyć listę petard muzycznych, którymi będziemy się raczyć w zależności od towarzyszących nam nastrojów.

14. Ruszyć w teren z aparatem fotograficznym – poszukać tekstur.

15. Zakupić potrzebne nam zasoby.

16. Przyjrzeć się rynkowi szkoleń.

17. Podjąć próby nawiązania nowych kontaktów handlowych, albo znajomości po fachu (towarzyskich).

18. Rozbudować listę inspirujących nas rzeczy o kolejne wartościowe pozycje, które działają na nas w momentach zwątpienia, kryzysu, smutku. Każdy ma ulubione utwory, filmiki, klipy, cytaty, artykuły, do których powraca. Warto je ułożyć w ramach długiej listy.

19. Spróbować odpowiedzieć sobie na pytanie: Gdzie widzę się za 5 lat?

20. Wertować internet w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: W jakiego rodzaju usługach tkwi potencjał? W czym warto się sprawdzić? W co warto wejść? Czego wypada się uczyć? By spróbować wyczuć niszę, zapotrzebowanie i z optymizmem patrzeć w przyszłość.

21. Zastanowić się nad tym, co budzi nasze niepokoje, obawy w naszej pracy, w branży. Warto też pomyśleć nad tym, co budzi nasz podziw, co zrobiło na nas dobre wrażenie, kto i dlaczego nam imponuje…

22. Zespołowe dyskusje na tematy różne – od towarzyskich, po takie, podczas których każdy pracownik wypowie się o pracy i przedstawi pomysły na usprawnienie pracy.

Tak w wielkim skrócie przedstawia się lista zadań, które można (a nawet trzeba wykonywać), żeby uczciwie wykorzystywać czas przeznaczony na pracę.

Warto ją sobie przyswoić jak tabliczkę mnożenia. Warto ją poszerzać o kolejne punkty.

Jakieś propozycje?

About the author